- Diller, bilgi kaynaklarına ulaşmanın temel bir aracıdır; bu nedenle Diller Okulu Arapça Bölümü’nde içerik odaklı öğretim ve iletişimsel yaklaşım benimsenmektedir.
- Sınıflar, eğitimin verimliliğini artırmak için en fazla 12 öğrenciden oluşur.
- Arapça; kadromuzdaki öğretim görevlilerinin çoğunun ana dili kalanlarının da ana dili kadar yetkin olduğu bir alandır.
- Programın geliştirme şeması ve içerik seviyeleri, Amerikan Yabancı Diller Öğretimi Konseyi'nin (ACTFL) belirlediği standartlara uygun, kapsamlı ve etkili bir öğrenme deneyimi sağlamaya elverişlidir.
- Mükemmeliyetçi yaklaşımımız, eğitim uygulamalarının ve öğretmen performansının sürekli olarak değerlendirmesini içerir. Bu yaklaşım sayesinde sürekli olarak geri bildirimler değerlendirip programı güncel tutulur ve geliştirilir.
- Programımız, her öğrencinin kendine has ihtiyaçlarını önemseyerek, öğrenme sürecini öğrencilere uygun hale getirmek için kişiselleştirilmiş dersler ve özel başarılar sağlama konusunda özel öneme sahiptir.
- Dil becerilerini artırmak için interaktif etkinler düzenlemeye özen gösteriyoruz. Programımız, öğrencileri çeşitli etkinlikler aracılığıyla etkin bir şekilde dahil ederek, etkileşimli ve dinamik bir öğrenme ortamı oluşturmayı amaçlamaktadır.
- Dil yeterliliğinin yanı sıra programımız öğrencilere Arap kültürünü de yakından tanıma fırsatı sunar. Bu kültürel keşif, Arapça dilini ve bağlamını kapsamlı bir şekilde anlamalarına katkıda bulunur.
- Programımız, öğrenciyi eğitimin odak noktası olarak konumlandırır ve öğretim elemanını, öğrencilerin dil yeterliliklerini ilerletmelerine yardımcı olan bir kolaylaştırıcı olarak konumlandırır. Öğretmen, sınıf dinamiğinin merkezî figürü değildir.
- Programa kaydolan öğrencilere öncelikle bir oryantasyon verilir ve programın detayları ve beklenen çıktıları açıklanır. Bu oryantasyonda özenle hazırlanmış olan müfredat tanıtılır ve öğrencinin ders çalışmasını pekiştirmek için tasarlanmış destekleyici etkinlikler ve çalışma kağıtları hakkında bilgi verilir. Öğrenci, eğitim sürecinin her aşamasında takip edilerek ve ihtiyaç duyduğunda öğretim görevlilerinden destek alır.
Bu modül, hem başlangıç seviyesindeki (Novice Low-Novice Mid) hem de temel düzeydeki (Novice High) öğrencilere yöneliktir ve Arapça'daki temel iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Standart Arapça morfolojisi, fonolojisi ve temel sözdizimi dahil olmak üzere tüm dil becerilerini - dinleme, okuma, konuşma ve yazma - kapsar. Program boyunca katılımcılar, tanıdık konularda etkili iletişim için temel kelimeleri öğrenir ve öğrendikleri ifadeleri pratik eder ve ezberlerler. Kursun sonunda öğrenciler, kendileri ve tanıdık konular hakkında çeşitli kelimeler ve ezberlenmiş ifadeler kullanarak bilgi sunabilme yeteneğine sahip olurlar. Ayrıca, bu kelime ve ifadeleri yazabilir, anlayabilir ve günlük olaylar hakkında kısa sosyal iletişimlere girebilirler. Arapça'da ileri iletişim becerileri için Modül 1 temel oluşturmaktadır.
Bu kurs, Arapça'da temel iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanır. Öğrenciler, basit cümleler kullanarak çeşitli konularda konuşabilme, basit sorular sorarak ve cevaplayarak kısa sosyal etkileşimlerle başa çıkabilme ve basit cümle dizileri kullanarak bilgi sunabilme becerisine sahip olurlar. Ayrıca, modül sonunda en tanıdık konular hakkında kısa ve basit mesajları ve sunumları yazabilme yeteneğine sahip olacaklardır. Kurs, öğrencilerin aşina oldukları konulardaki konuşmaların ana fikrini ve basit metinleri anlamalarına yardımcı olur. Kursun sonunda öğrenciler, günlük durumlarda etkili iletişim kurmak için temel becerilere sahip olurlar.
Bu modül, orta seviye (B1) öğrenciler için tasarlanmıştır. Kurs boyunca katılımcılar, konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Kursun sonunda öğrenciler, tanıdık konularda konuşabilme, kısa sosyal etkileşimlerle başa çıkabilme, çeşitli konularda sunum yapabilme ve yazabilme becerisine sahip olurlar. Ayrıca bu seviyede öğrencinin günlük yaşamı, kişisel ilgi alanları ve çalışmalarıyla ilgili mesajlar, sunumlar ve metinlerin ana fikrini anlaması hedeflenir. Kurs, fikirleri etkili bir şekilde ifade etmek için bağlantılı cümleler ve cümle dizileri kullanımını amaçlar.
Bu modül, orta-üst düzey (B1+) öğrenciler için tasarlanmıştır. Kurs boyunca katılımcılar, konuşma, dinleme, okuma ve yazma yeteneklerini geliştireceklerdir. Kursun sonunda öğrenciler, tanıdık konularda rahatça konuşabilme, olayları ve deneyimleri çeşitli zaman dilimlerinde anlatabilme, insanları ve yerleri tanımlayabilmenin yanı sıra günlük durumlarla ilgili beklenmedik durumlarla başa çıkabilme becerisine sahip olacaklardır. Öğrenciler, okul, iş ve topluluk konularında sunumlar yapabilme ve bu konular hakkında genellikle düzenli bir şekilde yazabilme yeteneğine sahip olurlar. Ayrıca, günlük yaşam, kişisel ilgi alanları ve çalışmalarla ilgili mesajlar, sunumlar ve metinlerin ana fikrini anlamaları hedeflenmektedir.
Bu modül, İleri düzey (B2) öğrenciler için tasarlanmıştır. Kurs boyunca katılımcılar, konuşma, dinleme, okuma ve yazma yeteneklerini geliştireceklerdir. Kursun sonunda öğrenciler, günlük yaşamlarının ötesine geçen konular hakkında aktif olarak konuşabilme yeteneğine sahip olurlar. Organize bir şekilde ve bazı detaylarla olaylar, deneyimler, insanlar ve yerler hakkında konuşabilme yeteneği kazanırlar. Ayrıca, beklenmedik durumlarla başa çıkabilme becerisine sahip olurlar. Öğrencilerin, çeşitli konular, olaylar ve deneyimlerle ilgili çeşitli zaman dilimlerinde düzenli sunumlar yapabilme yeteneğine sahip olmaları bu kursun hedefleri arasındadır. Genel ilgi alanları, akademik ve profesyonel konularda yazı yazabilme yeteneğine sahip olurlar. Bu sayede çeşitli zaman dilimlerinde olaylar ve deneyimlerine dair düzenli paragraflar yazabileceklerdir. Öğrenciler, konuşmalarda ve çeşitli türlerdeki metinlerde, daha önce karşılaşmadıkları bilgilere denk geldiklerinde dahi ana fikir ve destekleyici detayları güçlü bir şekilde anlayacaklardır. Ayrıca, bazı uzun hikayeleri, açıklamaları ve çeşitli zaman dilimlerinde ve türlerde ifade edilen dizelerini kavrayabileceklerdir.