İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İbn Haldun Üniversitesi Diller Okulu Arapça Birimi iş birliğiyle imam hatip ortaokul ve lise Arapça öğretmenlerine yönelik olarak düzenlenen “Arapça Öğretim Yöntem ve Teknikleri Atölyesi”, 7-8-9 Kasım tarihleri arasında Süleymaniye Yerleşkesi’nde başarıyla tamamlandı.
Üç günlük yoğun programda, öğretmenler Arapça öğretiminde en güncel pedagojik yöntemleri öğrenme fırsatı buldular. Atölyenin içeriği; öğretim çerçevelerine göre seviyelerin belirlenmesi, başlangıç seviyesindekilere ders verme, kelime ve dil yapılarını öğretme gibi temel konuları kapsarken, dört temel dil becerisini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik derslerle zenginleştirildi. Ayrıca, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını desteklemeleri için uygulamalı dersler de gerçekleştirildi.
Atölye sürecinde, öğretmenlere yenilikçi değerlendirme araçları sağlandı ve öğrenci katılımını teşvik eden pozitif öğrenme ortamı oluşturma konusunda rehberlik edildi. Program, öğretmenlerin öğrencilerle daha güçlü bir etkileşim kurmalarını destekleyen araçlar sunarak, dil oyunları ve aktiviteler gibi eğlenceli eğitim yöntemlerini de tanıttı. Katılımcılar, kendi deneyim ve bilgi birikimlerini paylaşarak eğitim sürecine aktif olarak katıldılar.
Eğitime katılan öğretmenler, mesleki becerilerini güçlendiren bu deneyimi sınıflarına taşıma konusunda duydukları heyecanı dile getirdiler. Bu verimli iş birliği ile sağlanan katkılar için katılımcılara ve destek veren tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz. İbn Haldun Üniversitesi olarak, Arapça eğitiminde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmalara devam edeceğiz.